دسته‌ها
فرهنگ

گلزار شهدای بهشت زهرا یکسان‌سازی نمی‌شود، نونوار می‌شود

یک سال پیش، بلوکی از گلزار شهدای بهشت زهرای تهران با عنوان طرح «بهسازی» نونوار شد، اما برخلاف طرح «یکسان‌سازی» قبور شهدا تغییری نکرد. مدیرعامل بهشت زهرا می‌گوید: تا یک سال آینده، این اتفاق در همه قطعات گلزار خواهد افتاد و یکسان‌سازی رخ نمی‌دهد.

گلزار شهدای بهشت زهرا یکسان‌سازی نمی‌شود، نونوار می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت علاقمندان به حاج منصور ارضی، شاید بتوان مزار متنوع‌ترین شهدا را در قطعه ۵۰ بهشت زهرای تهران دانست. شهدای مدافع حرم فاطمیون و زینبیون، شهدای ترور مجلس، شهدای مدافع حرم ارتش و سپاه و بسیج، شهدای ۸ سال دفاع مقدس، شهدای رسانه، شهدای آتش‌نشان، شهدای منا، شهدای یگان صابرین و مدافعان وطن از جمله شهدایی هستند که در این قطعه آرمیده‌اند. شاید دلیل شلوغ‌تر بودن این قطعه نسبت به دیگر بخش‌های گلزار شهدا همین باشد که هر شخصی با هر سلیقه‌ و شخصیتی می‌تواند با یکی از مزارها انس پیدا کرده و آن جا را پاتوق همیشگی‌اش بداند. برای آن‌ها نه چاله چوله‌های پر از آب بین قبور در پاییز و زمستان اهمیتی دارد و نه آفتاب سوزاننده تابستان که از میان سقف‌های گلزار صورتشان را می‌سوزاند. برای آن‌ها اهمیتی نداشت که قبل از برداشتن هر قدم باید با چشمشان دنبال یک جای پای صاف جدید بگردند تا زمین نخورند.

قطعه ۵۰ گلزار شهدای تهران قبل از عملیات بهسازی وقتی قطعه ۵۰ تغییر کرد اما هواخواهانش را از دست نداد یکی از زائران گلزار شهدای تهران می‌گوید: چقدر خوب می‌شود اگر همه گلزارهای شهدا در تهران و شهرهای دیگر، زمینشان صاف و سقفشان یک‌دست و ساده طراحی شود

دیدگاهتان را بنویسید