دسته‌ها
استانها

تاکید بر لایروبی بنادر شمالی با توجه به کاهش تراز آب دریای خزر

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر ضرورت تسریع در لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر نوشهر و فریدونکنار بسیج همه امکانات برای رفع این مشکل تأکید کرد.

تاکید بر لایروبی بنادر شمالی با توجه به کاهش تراز آب دریای خزر

به گزارش علاقمندان به حاج منصور ارضی از نوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، در جلسه‌ای با حضور علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، فتحی عضو هیأت عامل و معاون فنی و مهندسی سازمان، محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان محلی، آخرین وضعیت بندر نوشهر و چالش‌های پیش‌روی آن بررسی شد.  

 علی‌اکبر صفایی صبح امروز چهارشنبه در این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته‌ برای لایروبی بندر نوشهر اظهار کرد: لایروبی بنادر یکی از مهمترین بخش‌های توسعه فعالیت و افزایش حجم تبادلات تجاری و توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه است.  مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: امروز بندر نوشهر به عنوان منطقه ویژه اقتصادی که نقش قابل توجه و ارزنده‌ای را در تجارت دریایی شمال کشور ایفا می‌کند، با مشکل لایروبی مواجه است.   وی تأکید کرد: با توجه به شرایط کنونی بندر نوشهر، باید با بسیج همه امکانات برای رفع مشکل لایروبی حوضچه و کانال دسترسی اقدام فوری صورت گیرد تا روند تردد آسان و ایمن کشتی‌ها با سهولت بیشتری انجام شود. وی همچنین با اشاره به مشکلات بندر فریدونکنار گفت: با توجه کاهش تراز آب دریای خزر، لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نیز باید دردستور کار قرار گیرد و برای این کار باید از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.   در ابتدای این نشست، سعید کیاکجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گزارشی از آخرین وضعیت بنادر نوشهر و فریدونکنار ارائه کرد و خواستار مساعدت لازم برای رفع مشکلات و چالش های فراروی توسعه این بنادر به ویژه در زمینه لایروبی شد.  در ادامه فتحی عضو هیأت عامل و معاون فنی و مهندسی سازمان بنادر از حمایت همه جانبه سازمان برای رفع مشکلات موجود در اجرا و تکمیل پروژه های زیربنایی در دست اقدام بنادر نوشهر و فریدونکنار خبر داد. محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات محیط زیستی جهت توسعه این بندر بویژه در بخش تأمین اراضی پشتیبانی مورد نیاز بندر، خواهان مساعدت مسئولان ارشد سازمان بنادر و دریانوردی برای رفع این معضلات شد. ضرورت لایروبی کانال ورودی بندر نوشهر به میزان حدود ۵۰۰ هزار متر مکعب برای ۲۰۰ متر ورودی بندر، تعامل بندر با شهر، تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی فرزندان ایثارگران از جمله مباحثی بود که توسط محسنی بندپی در این نشست مطرح شد. پایان پیام/ ۸۶۰۶۱/م

دیدگاهتان را بنویسید