دسته‌ها
اقتصادی

اردوغان یک فن انتخاباتی دیگر رو کرد/تعرفه سنگین بر واردات غلات به ترکیه

در ادامه مبارزات انتخاباتی در ترکیه ، دولت این کشور اعلام کرده که بر واردات غلات به این کشور 130 درصد تعرفه گمرکی اعمال خواهد کرد.

اردوغان یک فن انتخاباتی دیگر رو کرد/تعرفه سنگین بر واردات غلات به ترکیه

‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل علاقمندان به حاج منصور ارضی به نقل از المانیتور، دولت ترکیه روز گذشته اعلام کرد که تعرفه سنگینی بر واردات غلات به این کشور اعمال خواهد کرد. این تعرفه معادل 130 درصد خواهد بود و به نظر می‌رسد بخشی از اقدامات انتخاباتی دولت رجب طیب اردوغان برای پیروزی در انتخابات پیش رو باشد. این تعرفه شامل محموله‌های وارداتی گندم و ذرت به ترکیه خواهد بود. در حالی ترکیه بر واردات غلات تعرفه بالا اعمال کرده که برخی کشورهای اروپایی هم واردات گندم از اوکراین را با هدف حمایت از کشاورزان داخلی خود، ممنوع کرده‌اند.

  به گزارش رویترز، ممکن است اردوغان هم از محل اعمال این تعرفه سنگین، به دنبال کسب حمایت فعالان صنعت کشاورزی در این کشور در انتخابات باشد. درواقع حوزه کشاورزی یکی از موضوعات مهم در انتخابات پیش‌روی ترکیه است. انتخابات آتی ترکیه در تعیین سرنوشت این کشور بسیار مهم است؛ چراکه بحران اقتصادی در ترکیه جایگاه اردوغان را که مدت‌هاست قدرت را در این کشور در دست دارد، متزلزل کرده است. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید