دسته‌ها
استانها

برگزاری همایش نمک پروردگان حسنی در کوه‌چنار/ رفع آسیب‌های اجتماعی گامی اساسی در ایجاد تحول نوین مد نظر رهبری

فرمانده سپاه کوه‌چنار از برگزاری دو همایش بزرگ در این شهرستان خبر داد.

برگزاری همایش نمک پروردگان حسنی در کوه‌چنار/ رفع آسیب‌های اجتماعی گامی اساسی در ایجاد تحول نوین مد نظر رهبری

سرهنگ روح‌الله خلیلی در گفتگو با خبرنگار فارس در کوهچنار اظهار داشت: همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) همایش بزرگ نمک‌پرودگان حسنی با حضور ۸۰۰ نوجوان دختر در شهرستان برگزار شد.

وی افزود: این همایش بزرگ در دو شهر قائمیه و نودان با برگزاری جشن تکلیف برای نوگلان دختر با برنامه‌های متنوع برگزار شد که آشنایی با سیره امام حسن‌مجتبی(ع) و جشن بزرگ میلاد ایشان از مهمترین بخش‌های این همایش بود.

خلیلی با اشاره به لزوم رفع آسیب‌های اجتماعی به برگزاری یک کارگاه مهم در این حوزه اشاره کرد و گفت: کارگاه آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک گام مهم و موثر در مسیر رشد و توسعه اجتماعی و فرهنگی و حتی اقتصادی، نقطه آغازی است برای ایجاد تحول مد نظر رهبری(مدظله‌العالی).

فرمانده سپاه کوه‌چنار استقبال فعالان اجتماعی از این کارگاه را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: پس از شناسایی آسیب‌های مهم و فراگیر اجتماعی تصمیم به برگزاری دوره‌های آموزشی و نشست‌های روشنگری در این مورد گرفته‌ایم و استقبال از این کارگاه به عنوان گام اول رضایت بخش بود و امیدواریم با اقناع سازی و روشنگری سریع و به موقع شاهد رقم خوردن تحولات فرهنگی اجتماعی و اقتصادی در میان اقشار مختلف باشیم.

وی تصریح کرد: مسیرهای رفع آسیب در این شهرستان نوپا کم نیست و با هم‌افزایی مدیران و مردمی کردن برنامه ها، رفع آسیب‌ها نیز با ایجاد انگیزه برای جوانان و امیدآفرینی اجتماعی و رفع موانع کار و اشتغال و ازدواج جوانان و پیگیری مطالبات آنان به انجام می‌رسد.

خلیلی ایجاد فرصت‌های تازه برای جوانان، ارزش‌آفرینی در حوزه کشاورزی و باغداری، ترغیب روستائیان به توسعه زندگی روستایی به عنوان قشر مولد و موثر را از مهمترین مقدمات رفع بی‌کاری، اعتیاد و جلوگیری از طلاق و دیگر آسیب‌ها عنوان کرد.

وی اضافه کرد: کارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور احسان مدبری، مسؤول آسیب های اجتماعی معاونت اجتماعی سپاه فجر استان فارس در شهرستان کوه چنار برگزار شد.

فرمانده سپاه کوه.چنار در پایان حضور نوجوانان در برنامه‌های فرهنگی جمعی را آغازی برای قرار گرفتن در مسیر رشد و مسؤولیت‌پذیری و احساس مسؤولیت در قبال محیط پیرامونی و اثرگذاری همه جانبه برشمرد و از خانواده‌ها خواست با هوشمندی و به کار‌گیری درست آموزه‌های ایرانی اسلامی، این قشر آینده‌ساز را در مسیر صحیح و ریل اصلی برای درک و رسیدن به آموزه‌های نوین تمدنی و مشارکت در مسؤولیت‌های اجتماعی در کنار دیگر اقشار حمایت و هدایت نمایند.

پایان پیام/خ

دیدگاهتان را بنویسید