شب بیست و هشتم رمضان 1396

صوت ها        

گلچین مراسم شب بیست و هشتم - مسجد ارک تهران                          دانلود فایل
صوت کامل سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرزامحمدی - شب بیست و هشتم                          دانلود فایل
صوت کامل شب بیست و هشتم - حاج منصور ارضی                          دانلود فایل
صوت کامل شب بیست و هشتم - حاج منصور ارضی                          دانلود فایل

ویدئو ها        

                                             

دانلود فایل                        

گلچین مراسم شب بیست و هشتم - مسجد ارک تهران

 

 


 

بسم رب الحسین

شب بیست و هشتم

دعای کمیل آخر

ماه مبارک رمضان

۲ تیر ماه ۱۳۹۶

سر به زیر آمدم ای یار الهی العفو

آمده ام حضرت غفار الهی العفو

آمده ام مجلس احیا مگر احیا بشوم

مددی یار مددکار الهی العفو

من گنهکارم و از کرده ی خود مُنفَعلم

تو خطا پوشی و ستار الهی العفو

نیمه شب پشت درِ بیت تو زانو زده است

بنده ای زار و گرفتار الهی العفو

به علیٍ به علیٍ به علیٍ به علی

به همین حیدر کرار الهی العفو

مادرم فاطمه را واسطه کردم امشب

جان زهرا دگر اینبار الهی العفو

به همان دست که در کوچه ز کار افتاد و

به همان چشم که شد تار الهی العفو

به شهیدی که به گودال جوابش کردن

با سر نیزه ی اشرار الهی العفو

به گلویِ علی اصغر به علی اکبرها

به رقیه به علمدار الهی العفو

قسم آخرم این است به آن بانویی

که زدندش سر بازار الهی العفو

 


 

شب بیست و هشتم ماه مبارک رمضان 1396

شب بیست و هشتم ماه مبارک رمضان 1396                                                                             

مراسم مناجات شب بیست و هشتم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرزامحمدی و مناجات حاج منصور ارضی با حضور پرشور مردم مومن و شب زنده دار در مسجد ارک تهران برگزار گردید.                        
گزارش جلسه                        

                    این مراسم با قرائت قرآن و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرزامحمدی آغاز گردید و پس از ذکر چهارده صلوات، حاج منصور ارضی به بیان سخنانی پرداختند و در ادامه به مناجات با خدا و قرائت دعای کمیل و نوحه خوانی حاج حسین سازور پایان رسید.                


صوت ها        
گلچین مراسم شب بیست و هشتم - مسجد ارک تهران                          دانلود فایل

ویدئو ها        
                                             

دانلود فایل                        

گلچین مراسم شب بیست و هشتم - مسجد ارک تهران

   

تصاویر        
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
 

 


حجت الاسلام والمسلمین میرزا محمدی در شب قدربیست و هشتم ماه رمضان بعد از خطبه کوتاه وصلوات و دعای فرج به ایراد سخنانی در مورد نظام آفرینش ونقش ولایت درزندگی انسان پرداختند 
"یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِیَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ وَمَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ"(51مائده)
 اى کسانى که ایمان آورده‏ اید یهود و نصارى را دوستان [خود] مگیرید [که] بعضى از آنان دوستان بعضى دیگرند و هر کس از شما آنها را به دوستى گیرد از آنان خواهد بود آرى خدا گروه ستمگران را راه نمى ‏نماید
محتوا این آیه برآن است که مومنین تا قیامت نباید یهود و نصارا را دوست و محب خود بدانندهرچندکه بعضی از آنها دوستانه‌تر رفتارکنندچون کسی که از آنها تولی نداشته باشد از آنها می‌شود. قران نمی‌فرمایند کسانی که تحت ولایت الله و اولیای الهی نباشند جهنمی هستند بلکه می‌فرماید کسانی که دیگرتحت ولایت الله و اولیاء الله نباشند دیگر مخاطب یا ایها الذین امنوا نخواهند بودلذا فرمود " وَمَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ" 
واژه ای که در این آیه باید نبیشتر از دیگر لغات مورد بررسی قرار گیرد واژه " تولی" است. در این آیه به سه محور ازمعنای این واژه توجه می‌شود. اول ولایت محبت است. که پایین‌ترین مرتبه ولایت که همان محبت و تولی است ریزه خور یهود ونصاری نباشیم. همانطور که در سوره مجادله آیه 22 بیان می‌دارد
" لَا تَجِدُ قَوْمًا یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ یُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ کَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِیرَتَهُمْ أُولَئِکَ کَتَبَ فِی قُلُوبِهِمُ الْإِیمَانَ وَأَیَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ وَیُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ أُولَئِکَ حِزْبُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ"
قومى را نیابى که به خدا و روز بازپسین ایمان داشته باشند [و] کسانى را که با خدا و رسولش مخالفت کرده‏ اند هر چند پدرانشان یا پسرانشان یا برادرانشان یا عشیره آنان باشند دوست بدارند در دل اینهاست که [خدا] ایمان را نوشته و آنها را با روحى از جانب خود تایید کرده است و آنان را به بهشتهایى که از زیر [درختان] آن جویهایى روان است در مى ‏آورد همیشه در آنجا ماندگارند خدا از ایشان خشنود و آنها از او خشنودند اینانند حزب خدا آرى حزب خداست که رستگارانند
کسانی که ایمان بیاورند اهل دوست داشتن دشمنن خداو رسول خدا نیستند"یُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ" درسوره مائده بیان میشود دشمن‌ترین دشمنان با مسلمانان یهودیان هستند"لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ" مسلما یهودیان و کسانى را که شرک ورزیده‏ اند دشمن‏ترین مردم نسبت به مؤمنان خواهى یافت.دشمنی با خداوند باعث می‌شود وقتی با رسول خدا بیعت کردید حق دوستی با دشمان خدا را نداشته باشید حتی اگر فامیل، هم قبیله‌ی یا از خانواده خودتان باشند همانطور که در آیه 22 سوره مجادله اشاره شد.سمبل این برائت را می‌توان در صدر اسلام یافت و حتی در میان یاران امیرالمومنین علی علیه السلام در جنگ صفین علی بن حاتم فرزند حاتم طایی از فرزند خود که در لشگر معاویهبود نفی ولد کرد سپس به دفاع از امیرالمومنین علی علیه السلام پرداخت.
تکیه کردن و کمک خواستن از ستمکاران باعث می‌شود از رحمت خدا دور شوید و به جهنم نزدیک‌تر پس برای به دست آوردن کمک خداوند باید از این آیه پیروی کنید"یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ"(7محمد)
 اى کسانى که ایمان آورده‏ اید اگر خدا را یارى کنید یاریتان مى ‏کند و گامهایتان را استوار مى دارد
اما اگر به جای انتظار برای نصرتو امداد الهی ما منتظر کمک و امداد یهودی‌ها باشیم، قرآن کریم می‌فرمایند شما دیگر از جانب خداوند مورد رحمت قرار نمی‌گیرید"وَلَا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَمَا لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ"(113هود) و به کسانى که ستم کرده‏ اند متمایل مشوید که آتش [دوزخ] به شما مى ‏رسد و در برابر خدا براى شما دوستانى نخواهد بود و سرانجام یارى نخواهید شد
ولایت به معنی محبت و تکیه کردن وکمک رساندن محور سومی دارند به معنی سرپرستی و رهبری امور ، یعنی ای کسانی که ایمان آوردید یهود و نصارا را رهبر و ولی و سرپرست خود قرار ندهیدو به ما قرآن آدرس ولی امر را در سوره مائده آیه‌های 54 و 55 می‌دهند آنجا که می‌فرمایند:
"إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ* وَمَنْ یَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ" ولى شما تنها خدا و پیامبر اوست و کسانى که ایمان آورده‏ اند همان کسانى که نماز برپا مى دارند و در حال رکوع زکات مى‏ دهند و هر کس خدا و پیامبر او و کسانى را که ایمان آورده‏ اند ولى خود بداند [پیروز است چرا که] حزب خدا همان پیروزمندانند.
براساس آتچه قرآنبه آن اشاره دارد یهودیان از سالهای قبل از بعثت پیامبر را می‌شناختند و حتی میدانستند نام و نشان و محل و قوم این پیامبر چیست و چه حکومتی تشکیل می‌دهدو قصد دارد به کجا حکومت و مرزهای آن را میکشاند"یَعْرِفُونَهُ کَمَا یَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ وَإِنَّ فَرِیقًا مِنْهُمْ لَیَکْتُمُونَ الْحَقَّ"(146بقره) همان گونه که پسران خود را مى ‏شناسند او [=محمد] را مى ‏شناسند و مسلما گروهى از ایشان حقیقت را نهفته مى دارندحتی اجداد ایشان را می‌شناختند. وقتی تاریخ رابررسی میکنیم می‌بینیم هاشم جد اعلای پیامبر را در غزه ترور کردند، فرزند ایشان جناب شیبه(عبدالمُطلب) نیز ترور شد(ناموفق)، جناب عبدالله(مسموم کردند) پدر پیامبر را نیز ترور کردند، تا به این بهانه جلوی به دنیا آمدن پیامبر را خواستند بگیرند. 
این که امروز دغدغه ما فلسطین و قدس است میراثی نیست که از امام خمینی برای ما به ارث رسیده باشد بلکه این خواسته و نظر رسول خدا بوده از ابتدای رسالت، چرا که قبله اول ما مسجدالاقصی است و تمام حرکت نظامی پیامبر صلی الله علیه و آله نیز به همین سوی بوده است که در حکومت امیرالمومنین نیز به خاطر جنگ داخلی متوقف و در دوران امام حسن علیه السلام نیز ایشان مجبور به آتش بس در جنگ شدند و در زمان ابا عبدالله نیز کار به کربلا کشیده شد، امام زمان نیز وقتی تشریف بیاورند قیام خود را به همین منطقه عراق و شامات محدود میکنند و تصمیمات در همین منطقه گرفته می‌شود که مسجد کوقه می‌شود مرکز حکومت و آخرین نقطه عملیاتی حمومت محدوی فتح قبله اول مسلمین است، که همان دغدغه پیامبر صلی الله علیه و اله !
پیامبر در زمان خود با هفت مانع تا رسیدن به قدس رو برو بودند که از این هفت مانع شش مانع را برطرف نمودند ولیبرای هفتیم مانع ایشان را مسموم نمودند" وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا کَافَّةً لِلنَّاسِ بَشِیرًا وَنَذِیرًا وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ"(28سبا)  و ما تو را جز [به سمت] بشارتگر و هشداردهنده براى تمام مردم نفرستادیم لیکن بیشتر مردم نمى‏ دانند. در واقع رسالت پیامبر اکرم یک رسالت جهانی برای همه مردم است پس پیامبر ندای اسلام را تا قبله مسلمین و سرتاسر جهان ادامه خواهند داد لذا ابتدا جلوی جهان شمول بودن اسلام را گرفتند، امروز هم اگر پدیده جدیدی به اجرا گذاشتند بر گرفته از همین موضوع است. 
امروز مشکلات ما فقط موضوعات سیاسی نیست، پس روز قدس برگرفته ازمنطق قرآنو فهم دقیق سنت نبوی استکه توسط امام خمینی هضم کرده بودند و در بیانات خود اشاره داشتند که اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. پس فریاد ما در روز قدس صرف دفاع از مظلوم نیست، چراکه انها که شعار می‌دادند نه غزه و نه لبنان اخیراً شعار دادند نه ایران! با امضاء سند 2030 و تاسیس حقوق شهروندی و جلب نظر همجنس بازان نشان داده شد نه تنها غیرت دینی ندارند بلکه غیرت ایرانی هم ندارند. روز قدس مبارزه تمام عیار با استکبار است هرچند اگر فقط ندای مظلوم هم در کار باشد قران در این مورد می‌فرمایند"وَإِذَا الْمَوْءُودَةُ سُئِلَتْ* بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ* وَإِذَا الصُّحُفُ نُشِرَتْ"(8تا10تکویر) پرسند چو زان دخترک زنده به‏ گور به کدامین گناه کشته شده است  و آنگاه که نامه ‏ها زهم بگشایند. این دخترانی که قران برای انها مرثیه می‌خواند وبابت آن بازخواست میکنند مگر مسلمانبودند؟! این نشان میدهد کمک به مظلوم و ندای او بر هر مسلمانی واجب است.  "فَتَرَى الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ یُسَارِعُونَ فِیهِمْ یَقُولُونَ نَخْشَى أَنْ تُصِیبَنَا دَائِرَةٌ فَعَسَى اللَّهُ أَنْ یَأْتِیَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِنْ عِنْدِهِ فَیُصْبِحُوا عَلَى مَا أَسَرُّوا فِی أَنْفُسِهِمْ نَادِمِینَ"(52مائده) مى ‏بینى کسانى که در دلهایشان بیمارى است در [دوستى] با آنان شتاب مى ‏ورزند مى‏ گویند مى‏ ترسیم به ما حادثه ناگوارى برسد امید است‏ خدا از جانب خود فتح [منظور] یا امر دیگرى را پیش آورد تا [در نتیجه آنان] از آنچه در دل خود نهفته داشته‏ اند پشیمان گردند
یادمان باشد در ابتدای انقلاب این جریان باحافظین قران و حافظین نهج البلاغه به دیدار امام می‌آمدند و امام را دعوت به مناظره میکردند ،یادمان باشد دشمن در ایران باکاواره و شراب خانه نمی‌آید شما را از جلسات انقلابی جدا کند بلکه با پسشینه‌های زندان طاغوت و لباس پیامبر و با سمتهای کار آمد"کَلِمَةُ حَقٍّ یُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ"(حکمت189 نهج البلاغه)
بروید به همه بگویید مبارزه ما یک مبارزه یک ماه و چند ساله نیست ، مبارزه ما تغییریک قانون و یا شعار نیست ، هدف تغییر حکومت و یا کشورگشایی نیست بلکه هدف از قیام ما بسترسازی برای قیام حضرت حجت است این بیان امام خمینی ره است و فرمودند مبارزه ما سه مرحله دارد اسلامی کردن ایران ، اسلامی کردن کشورهای جهان اسلام و جهان شمولی اسلام...
اَعُوذُ بِاللّهِ منَ الشّیطانِ الرَّجیم
بِسْمِ ٱللّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرَّحِیمِ
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ بِجَمیعِ مَحامِدِهِ کُلِّهَا عَلی جَمیعِ نِعَمِهِ کُلِّها
شکوفا شدن استعداد موت را در قالب بندگی و کار خیر ،زندگی و حیات بندگان مومن از نگاه امام سجاد علیه السلام
"اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی التَّجَافِیَ عَنْ دَارِ الْغُرُورِ وَ الْإِنَابَةَ إِلَى دَارِ الْخُلُودِ وَ الاسْتِعْدَادَ لِلْمَوْتِ قَبْلَ حُلُولِ الْفَوْتِ"( دعاى شب 27امام سجاد علیه السلام)
خدایا دورى از خانه فریب، و بازگشت به خانه جاویدان، و آمادگى براى مرگ پیش از رسیدن آن را روزی ام گردان.
شکوفا شدن استعداد افراد حاصل بروز داشته‌های درونی و سعی و کوشش و تمرین و آموزش همراه شوق میباشد. اشخاص درنتیجه تجربیات موفق متوجه چنین استعدادهایی می‌شوند و به سوی پرورش آن قدم بر میدارند. این مطالب را جوانان بهتر درک می‌کنند . در اینجا که امام سجاد علیه السلام می‌فرمایند" وَ الاسْتِعْدَادَ لِلْمَوْتِ قَبْلَ حُلُولِ الْفَوْتِ" زمانی است که به شکل ناگهانی خدمت ما می‌رسند. این استعداد نتیجه کاری است که ما انجام می‌دهیم یعنی کسانی که همیشه دریاد مرگ هستند زندگی راحتی دارند. بخاطر اینکه دل بستگی به دنیا ندارند، امرار معاش می‌کنند ، درس می‌خوانند ، زندگی مشترک تشکیل می‌دهند معامله  وکسب دارند همراه اینها بندگی خدا را هم میکنند و همیشه به یاد مرگ هستند.
پس بیاییم در زندگی از غیبت دوری کنیم، زمینه آزار دیگران را ایجاد نکنیم کسی که یاد مرگ را فراموش میکنند اول ظلم به نفس میکنند بعد ظلم به خانواده خود میکنند بعد ظلم به خلق میکنند که تبدیل به طاغوت می‌شوند مثل پادشاه‌ها و فرعونها و نزول خوارها و از این آدمهای از این دست ...
امام می‌فرمانید عده ای استعداد مرگ را دارند ، ولی کسی که مستعد مرگ است دست از زندگی می‌شوید!؟ او سعی میکند بهترین زندگی و بهترین کارها را در زندگی داشته باشد مثلاً مدافعان حرم بهترین کاری که از دستشان بر می‌آمد انجام می‌دهند، چون دیدند بهترین راه امر به معروف و نهی از منکر مبارزه با تکفیر است و عده‌ی از آنها به مقام رفیع شهادت نائل شدند و بقیه نیز در راه خود ثابت قدم مانده اند
" مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا"(23توبه)
 از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند
این استعداد را می‌توان پرورش داد سعی کنیم یک شب در هفته به این کار بپردازیم آن هم آهسته آهسته مثلاً برای نماز شب قبل از خواب دو رکعت نماز شب بخوانید ( نمی‌خواهد یازده رکعت بخوانید) حتی بدون سوره، این بهترین تمرین و ساده‌ترین کار برای شروع است برای انجام کار خیر در بندگی خدا! این خیلی مهم است که هم بنده خدا باشیم و هم خَیّر، خیلی‌ها هستند که فقط خَیّر هستند ولی در راه بندگی خدا خیری انجام نمیدهند مثلاً صدقه واجب نمی‌دهند، که همان خمس و زکات است وخیلی مهم است. کار خیر مناجات شبانه است این که به فرموده پیامبر خواب روزه دار عبادت است پایین‌ترین راه در قدم اول بندگی است نکته مهم در استعداد موت آمادگی است که افراد با داشتن وصیت نامه می‌توانند آن را به دست بیاورند.