9دی رخ می‌دهد و سنت حسنه‌ی پدید می‌آید مثل 22 بهمن، چون مردم آگاه‌تر می‌شوند.

اَعُوذُ بِاللّهِ منَ الشّیطانِ الرَّجیم
بِسْمِ ٱللّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرَّحِیمِ
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ بِجَمیعِ مَحامِدِهِ کُلِّهَا عَلی جَمیعِ نِعَمِهِ کُلِّها
اَللّهُمَّ اِنّى أَسْئَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ الحَسَنِ بْنِ عَلِی عَلَیْهِمَا السَّلامُ اِلاّ أَعَنْتَنى بِهِ عَلى اَمْرِ آخِرَتى بِطاعَتِکَ وَرِضْوانِکَ وَسَرَرْتَنى فى مُنْقَلَبى وَمَثْواىَ بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ .
اَللّهُمَّ اِنّى أَسْئَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ وحُجَّتِکَ صاحِبِ الزَّمانِ عَلَیْهِ السَّلامُ إ لّا أَعَنْتَنى بِهِ عَلى جَمیعِ اُمُورى وَکَفَیْتَنى بِهِ مَؤُنَةَ کُلِّ مُوْذٍ وَطاغٍ وَباغٍ واَعَنْتَنى بِهِ فَقَدْ بَلَغَ مَجْهُودى وَکَفَیْتَنى بِکُلَّ عَدُوٍّ وَهَمٍّ وَغَمٍّ وَدَیْنٍ وَعَنّى وَعَنْ وَُلَْدى وَ جَمیعِ اَهْلى وَاِخْوانى وَمَنْ یَعْنینى اَمْرُهُ وَخاَّصَّتى آمینَ رَبَّ الْعالَمینَ
خدایا! از تو درخواست میکنم به حق ولیّت حسن بن على (درود خدا بر آنها) که مرا مدد رسانى به طاعت و جلب خشنودى ات بر امر آخرتم، و مرا در گردش گاه و اقامت گاهم دلشاد کنى به مهربانى ات اى مهربان‌ترین مهربانان.
خدایا! از تو درخواست می‌کنم به حق ولى و حجّتت صاحب زمان (درود خدا بر او) که مرا در تمام امور مدد رسانى و از گزند هر مردم آزار و طغیان گر و متجاوز کفایت کنى، و به وسیله آن حضرت مرا پشتیبانى نمایى که طاقتم به سر آمده و هم کفایت کنى مرا به وسیله او از هر دشمنى که دارم و از اندوه و غم و بدهکارى و از خود و فرزندانم و همه اهل و برادرانم و هرکه کارش با من است و نیز خاصانم، آمین اى پروردگار جهانیان.
همه حوائج صورتی کلیدی و حیاتی دارند که آن را می‌توان از ائمه اطهار خواست
نکته مهم در توسل این است که حوائج و خواسته‌های ما باید روی حساب باشد و هر خواسته ای در عالم که صورتی کلیدی و حیاتی دارد را باید از یکی از ائمه بخواهیم، همانطور که قبلاً  در این دعا اشاره شد - توسل دیگر که بعد از این توسلی که هر شب جمعه قرائت میکنیم – دو فراز دیگر از این مناجات باقی مانده است یکی مربوط به امام عسگری و دیگری مربوط به حضرت صاحب الزمان علیهما السلام می‌باشد. اگر بتوانیم بگوییم بعد از این دو فراز به شرط حیات به جوشن صغیر و نکاتی از آن می‌پردازیم.
سختی عبادت در مطیع خداوند بودن است
در مورد امام عسگری  علیه السلام عرض میکنیم " بِهِ عَلى اَمْرِ آخِرَتى بِطاعَتِکَ وَرِضْوانِکَ" به طاعت رسیدن و مطیع شدن خیلی سخت است،البته بنای طاعت از واجبات شروع می‌شود یعنی هرعملی که برای ما فریضه واجب است که اول آن نماز و سپس باقی فروع دین، حالا این سخت است که درعبادت مطیع خدا باشیم. حالا شما برای طاعت و طلب رضای خدا برای امر آخرت از امام عسگری کمک می‌گیرید. می‌خواهیم که مرگ ما را راحت و مسرور بگرداند " وَسَرَرْتَنى فى مُنْقَلَبى وَمَثْواىَ" اگر این فراز مربوط به موت  هم نباشد بلکه در ارتباط با رجعت هم باشد باز هم می‌ارزد.
برای برگزاری بهتر هیئتها به امام زمان توسل داشته باشیم
اگر توجه کنیم می‌بینیم در توسلات خیلی کم از نام امام زمان استفاده می‌شود "وحُجَّتِکَ صاحِبِ الزَّمانِ عَلَیْهِ السَّلامُ" و در این فراز نیز به لقب صاحب الزمانی حضرت توسل می‌شود. و از ایشان در همه امور و کارها کمک می‌خواهیم"عَلى جَمیعِ اُمُورى وَکَفَیْتَنى بِهِ مَؤُنَةَ کُلِّ مُوْذٍ وَطاغٍ وَباغٍ" وعلاوه بر آن کفایت در جمع امور را از ایشان می‌خواهیم. حتی یک وقت هایی مجلس اهل بیتی بر پا کردید و منبری و مداحی دعوت کردید می‌بینید عده ای به صدای مجلس، رفت و آمد و شلوغی هیئت اعتراض دارند حتی در شهرها و محله‌های مذهبی! یعنی می‌خواهند ضربه بزنند با سوء استفاده از تشرع ما البته بعضی هم هیئت رفتن را با بی نظمی و رعایت نکردن حقوق دیگران می‌شناسند. به هر حال زحمت هر سرکش یا ستمکاری و موذی را از سر ما کم کن. البته خداوند همیشه اینکار را میکند مثلاً همیشه اسرائیل و آمریکا تهدید می‌کردند ولی الحمدلله حالا دیگر عربستانی‌ها این حرف‌ها را می‌زنند اگر خداوند بخواهد برای ما کفایت میکند در همه امور!
آن کسی که برای شهادت خون دل می‌خورد دارای مقامی بالایی است
" بِهِ فَقَدْ بَلَغَ مَجْهُودى" (مرا پشتیبانى نمایى که طاقتم به سر آمده) هر وقت احساس کردی طاقت شما سرآمده به این فراز دعای افتتاح توسل داشته باشید"اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنَا وَ غَیْبَةَ إِمَامِنَا [وَلِیِّنَا] وَ شِدَّةَ الزَّمَانِ عَلَیْنَا وَ..." ویا دعای الهی عظم البلاء را بخوانید. یک وقت دیدی توفیق این توسل شهادت در سوریه است و یک وقت هم خون دل خوردن برای این توفیق نصیب ما می‌شود. از مقام معظم رهبری در این مورد سوال شد فرمودند خون دل خوردن برای شهادت بالاتر از خود شهادت است ، پس خون دل خوردن برای دین هم توفیق می‌خواهد."وَکَفَیْتَنى بِکُلَّ عَدُوٍّ وَهَمٍّ وَغَمٍّ وَدَیْنٍ وَعَنّى وَعَنْ وَُلَْدى وَ جَمیعِ اَهْلى" حتی کفایت در مقابل دشمن ، هم و غم برای قرض و خانواده و هرکسی که با من مربوط است - یعنی اونی که التماس دعا می‌گوید و یا کمک می‌خواهد - را باید از امام توفیق کفایت آن را بخواهیم.
شادی در زندگی لازم ولی تشکر واجب است اگر یک روزی خوشحالی و شادی شرعی برای امام حسین علیه السلام بود ما آن روز حتماً پایکوبی می‌کردیم اما هر هفته یک شب را به مناجات می‌پردازیم و این یک نوع تشکر است. نکته جالب اینجاست هرکس برای امام حسین علیه السلام عزاداری میکند بعد از آن یک سروری او را فرا می‌گیرد – امام صادق به این موضوع اشاره دارند – لذاهمه ما دیدیم بعد از هیئت می‌بینی همه با هم خوش و بش می‌کنند در همان حال که چایی و یا نذری بعد از هیئت را می‌خورند می‌خندند حتی بعضی‌ها می‌گویند ما برای عزای امام حسین علیه السلام جمع شدیم نباید بخندید! ولی واقعیت این است که عزای اباعبدالله یک سروری در دل ایجاد میکند.
ریشه فتنه از کجا شروع می‌شود
اتفاقاً با عزاداری امام حسین علیه السلام این فتنه‌ها به هم می‌ریزد.من اگر بعد از این ماجرا به آن می‌پردازم برای این است که هنوز آنهایی که ضربات اصلی را زدند به راحتی در دانشگاه‌ها و اجتماع رفت و آمد دارند، ما هم نمی‌توانیم بیشتر از این اعتراض داشته باشیم ، حالا چرا این فتنه گران را دادگاهی نمی‌کنند نمی‌دانم ولی وظیفه ما روشن کردن این حقایقی است که می‌بینم. اول گفتند در اموردینی ، عبادی و اعتقادی از کسی تقلید نکنید، گفتند تلقید مال... (جسارت قابل بیان نمی‌باشد) دیگری آمد گفت اصلاً می‌خواهید با خدا حرف بزنید و حوائجی دارید با مستقیماً با خدا حرف بزنید ولازم نیست به کسی توسل داشته باشید. دیگران آمدند بحث را به این شکل ادامه دادند که حتماً نباید از علماء خط بگیریم، منابر را به کسانی دیگر هم اختصاص دادند تا جایی که در منابر هیئات غیر روحانی خطبه خواندن، ما البته نوحه و دعایمان را می‌خواندیم ولی می‌دیدیم که جوانترها حیران و بی دست و پا می‌شدند. بعد از این مرحله که پای غیر مراجع و علما را در زندگی جوانان باز کردند گفتند شما در ذاتتان تقلید وجود دارد بیا از دیگر راه‌ها تقلید کنید، بعد از آن موانع گناه را از جامعه دور کردند و قبح گناه را شکستند تا جایی که حالا باگناه کسی کاری ندارد ولی اگر هیئتی برپاکنیم به ترافیک رفت و آمد مردم و یا جمع شدن مردم در آن هیئت اعتراض می‌شود(حق همسایه و حق الناس باید رعایت شود) اما کسی به سروصدا و مزاحمتهای مجالس گناه کاری ندارد. منظور اینکه اول مذهب را کوچک می‌کنند سپس قبح گناه را می‌شکنند. اتفاقی که می‌افتد این است، حرام خواری ، گناه ،عادی می‌شود و در این بین دیگر برای عده ای فرقی نمیکند روزه خواری کنند یا حرام خواری ، پرچم امام حسین آتش بزند و یا آدم بکشند، ماشین و خیمه اباعبدالله آتش بزنند و یا حتی به مسجد حمله کنند و آنجا را به آتش بکشند.  
9 دی جلوه رویش انقلاب و پدیدار شدن سنت حسنه 22 بهمن 
یک نکته ای از امام چهارم را من همیشه تاکید دارم ؛ دشمنان ما را خداوند از نادانها آفریده است (اشاره به" الحمدللَّه الذی جعل اعدائنا من الحمقاء ) چرا چون با همه این اتفاقات می‌بینی طرف می‌گوید نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است حالم منقلب شده، آتشی در وجودم مرا فراگرفته!( "إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً" مستدرک الوسائل جلد10) می‌فهمد روز عاشورا بازهم منافقان ریختند و آتش فتنه راروشن کردند، بعد هم آن تظاهرات بزرگ 9 دی رخ می‌دهد و سنت حسنه‌ی پدید می‌آید مثل 22 بهمن، چون مردم آگاه‌تر می‌شوند. چون دشمن خیالش راحت شده بود که اینکار را انجام دهد دیگر تمام است، تهران را که گرفتند ، آن هم جایی نزدیک به بیت رهبری! پس بدانید اول می‌آیند و می‌گوید نماز را فرادا بخوان لازم نیست به جماعت بخوانی، می‌خواهی احکام را انجام دهی خودت رعایت کن، تقلید در احکام لازم نیست. شما وقتی می‌خواهی درس بخوانی الفباء را از معلم می‌آموزی ولی در کار دین خودآموز می‌شویم! آن وقت تقلید را در اعتقادات جایز می‌دانند،(آن هم تقلید از راه و روش شیطان) شما نگاه کن در جامعه اگر هنوز آلوده نشدی امام حسین علیه السلام دستت را گرفته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید