اوقات فراغت خود را با برنامه و طرح پرکنید چون شیطان از این اوقات سود می‌برد

بیانات حاج منصور ارضی شب بیست و چهارم ماه رمضان 1438ه.ق مسجد ارک                        

اَعُوذُ بِاللّهِ منَ الشّیطانِ الرَّجیم
بِسْمِ ٱللّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرَّحِیمِ
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ بِجَمیعِ مَحامِدِهِ کُلِّهَا عَلی جَمیعِ نِعَمِهِ کُلِّها
 
پیامدها و آثار اختلاف در حق و اسباب و علتهای اختلاف در حق
در مورد صلواتی که در دعای افتتاح و هم در تعقیبات نماز صبح واردشده می‌فرمایند:
" اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اهْدِنِی لِمَا اخْتُلِفَ فِیهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِکَ إِنَّکَ تَهْدِی مَنْ تَشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ"
خدایا بر محمد و خاندان محمد درود فرست و مرا به آن حقیقتى که در آن اختلاف شده، به اذن خود راهنمایى کن، تو هرکه را بخواهى به راه راست هدایت میکنى.
اختلاف در حق چگونه است؟! خیلی از اختلاف به جهت این است که عده‌ی با پوشیدن لباس دین فکر میکنند می‌توانند در امور حق اظهارنظرکنند ولی این ادعا نادرست است.امیرالمومنین علی علیه السلام ریشه اختلاف در حق را سخنان جاهلانه می‌دانند:
"لَو سَکَتَ الجاهِلُ ما اختَلَفَ النّاسُ"( بحار الانوار، ج 75)
اگر نادان سکوت کند، ‌مردم اختلاف پیدا نمی‌کنند
سبب بسیاری از اختلافات  سخنان ناآگاهان است و این مسئله‌ی تجربه شده است. در جامعه ما وقتی توجه میکنیم میبینم خیلی هابرای منافع شخصی خود مطالبی را عنوان میکنند که همه چیز را تحت الشعاع خودقرار میدهد. اگر حق را نگوییم در باطل هلاک می‌شویم، اما سخنان جاهلانه یعنی  سخنان ناب را تفسیرهای عوامانه کنیم؛ اثر چنین برخوردی تولید فساد است. بروز این فساد در حجاب مردم نمایان می‌شود،در آزار مومنین هویدا می‌شود.
نکته دومی که امیرالمومنین اشاره می‌کنند خودپرستی و کینه ورزی به سبب دنیا پرستی است که باعث اختلاف در حق می‌گردد
" إِنَّمَا أَنْتُمْ إِخْوَانٌ عَلَى دِینِ اَللَّهِ مَا فَرَّقَ بَیْنَکُمْ إِلاَّ خُبْثُ اَلسَّرَائِرِ وَ سُوءُ اَلضَّمَائِرِ فَلاَ تَوَازَرُونَ وَ لاَ تَنَاصَحُونَ وَ لاَ تَبَاذَلُونَ وَ لاَ تَوَادُّونَ مَا بَالُکُمْ تَفْرَحُونَ بِالْیَسِیرِ مِنَ اَلدُّنْیَا تُدْرِکُونَهُ وَ لاَ یَحْزُنُکُمُ اَلْکَثِیرُ مِنَ اَلْآخِرَهِ تُحْرَمُونَهُ"(خطبه 113نهج البلاغه)
همانا شما برادران دینى یکدیگرید، چیزى جز درون پلید و نیّت زشت، شما را از هم جدا نساخته است، نه یکدیگر را یارى مى‏دهید، نه خیر خواه یکدیگرید و نه چیزى به یکدیگر مى‏بخشید و نه به یکدیگر دوستى مى‏کنید
امیرالمومنین علی علیه السلام اشاره میکنند، شما براساس دین خدا، با یکدیگر برادر و پیوسته هستید و تنها ناپاکی‌های درونی و انگیزه‌های زشت باعث تفرقه و جدایی در میان شما گشته است... این یعنی امام مردم که انتخاب و انتصاب الهی دارد با چنین اختلافاتی خانه نشین می‌شود تا مردم به اشتباه خود پی می‌برند. اینجا امیرالمومنین علی علیه السلام برای آنکه خودپرستی و دنیا طلبی و عافیت خواهی این اشتباه را تکرار نکند این هشدار را به ما می‌دهند...
سومین نکته‌ی که امیرالمومنین علی علیه السلام به آن اشاره میکنند فتنه‌های بیرونی وفریبکاری شیطان است همانطور که در خطبه 121 که بعد از واقعه حکمیت برای مردم کوفه بیان میفرمایند:
" إِنَّ اَلشَّیْطَانَ یُسَنِّی لَکُمْ طُرُقَهُ وَ یُرِیدُ أَنْ یَحُلَّ دِینَکُمْ عُقْدَهً عُقْدَهً وَ یُعْطِیَکُمْ بِالْجَمَاعَهِ اَلْفُرْقَهَ وَ بِالْفُرْقَهِ اَلْفِتْنَهَ فَاصْدِفُوا عَنْ نَزَغَاتِهِ وَ نَفَثَاتِهِ وَ اِقْبَلُوا اَلنَّصِیحَهَ مِمَّنْ أَهْدَاهَا إِلَیْکُمْ وَ اِعْقِلُوهَا عَلَى أَنْفُسِکُمْ"
همانا شیطان، راه‏هاى خود را به شما آسان جلوه مى‏دهد، تا گره‏هاى محکم دین شما را یکى پس از دیگرى بگشاید، و به جاى وحدت و هماهنگى، بر پراکندگى شما بیفزاید.از وسوسه و زمزمه و فریب کارى شیطان روى گردانید، و نصیحت آن کس را که خیرخواه شماست گوش کنید، و به جان و دل بپذیرید.
وقتی که شیطان بعد از ماه رمضان روی من وتو کار کند می‌گوید این راه را ببین نزدیک و راحت(وسوسه) است، ولی وقتی می‌خواهی یک نماز درمسجد بخوانی و یا یک مناجات در هیئت داشته باشی می‌گویند ممکن است بمب بگذارند و یا انواع موانع را ایجاد میکنند. یعنی راه‌های حق را بسته و دشوار نشان میدهد ولی راه‌های خود را بر شما هموار میکن تا با شکاف و تفرقه دین شما را از میان می‌برد وجامعه را به انحطاط می‌کشاند. در کمیل  و دعای ابوحمزه ثمالی خواندیم که شیطان وسوسه میکند و نفس در معرض او قرار میگیرد  تا فریبکاری‌های او جامعه عمل می‌پوشد.ناراحت کنند اینجاست ما روی دستورات و وعده‌های اتفاق افتادی خداوند حساب نمی‌کنیم ولی روی وسوسه‌ها و زمزمه‌های شیطان حساب باز میکنیم بدون تأمل...
به قول مرحوم سراج بعد از بیست وسوم قرآنها میرود سرطاقچه و تسبیح‌ها می‌رود گَل میخ! این مشکلی است که بعد از ماه رمضان برای ما پیش می‌آید... 
وقتی توجه به رفتار رسول الله صلی الله علیه و آله میکنیم می‌بینیم دهه آخر را اعتکاف می‌گیرند یعنی این قدر محکم به عبادت می‌پردازد گویی اعتکاف میکنند" مِنْ تَزْیینِ عَدُوِّی فَغَرَّنِی بِمَا أَهْوَی" دستور بر این است که از امشب بیشتربه خداوند پناه ببریم این شبها زیادتر بخوانیم " اَعُوذُ بِاللَّهِ السَّمیعِ الْعَلیمِ مِنْ هَمَزاتِ الشَّیاطینِ وَ اَعُوذُ باللَّهِ اَنْ‏ یَحْضُرُونِ اِنَّ اللَّهَ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ"
 پناه برم به خداى شنواى دانا از وسوسه‏ هاى درونى شیاطین و پناه برم از این که‏ نزدم حاضر شوند و به راستى اوست خداوندى که شنوا و دانا است.
درست  این دعا برای قبل از طلوع خورشید و غروب آن است ولی این را در روز یکبار تکرار کن اپر بیشتر می‌توانی بیشتر بگو مطمئن باش شیطان بیشتر برای تو نقشه دارد حتی شیاطین انسی هم به سراغ تو میآیند کمی به روابطمان توجه بیشتر داشته باشیم. خلاصه طرحی برای خود بریزد برای خودتان تا شیطان برای شما طرح نریزد
شما نگاه کنید امروز سپاه ناز شست خود را نشان داد و هرچه لازم بود مقر تروریستهای تکفیری صهیونستی و سعودی داعش را هدف قرار داد. البته این مقابله به مثل سپاه نمک کاربود اصل آل سعود و تل آویو است ما اینجا  دعل میکنیم سپاه کار خود را انجام میدهد، گرچه ممکن است در داخل بعضی مخالف باشند  ولی شما پیکار درونی خود را  طبق  نظر علما جهاد اکبر را شما جوانان باید داشته باشید" یَا قَوِیُّ یَا عَزِیزٌ" جوانان بدانند هرجا که بوی گناه بیاید پای شیطان  در میان است حتی جوانی که غیر از هیئت جایی نداری بروی بدان شیطان همانجا به دنبالت می‌آید، با جک با حرف ویا هرکار دیگر... 
پس اوقات فراغت خود را با برنامه و طرح پرکنید چون شیطان از این اوقات سود می‌برد - این طرح می‌تواند والدین ، کتاب ، مداحی ، قران تحصیل و هر خیر دیگری باشد – آن وقت هرجا کم اوردی پناه ببر به دامان اهل بیت در این مورد در انتهای مفاتیح مطلبی وارد شده است:
بر حضرت صادق علیه السّلام وارد شدیم، آن حضرت را دیدیم که درد چشم سختی کرده، به حدّی که ما از جهت آن حضرت، مغموم شدیم. روز دیگر که خدمتش رسیدیم، دیدیم که چشمش دردی ندارد و خوب شده، گفتیم: فدایت شویم، آیا چشمان خود را به چیزی معالجه فرمودید؟ فرمود: بلی، به چیزی که او از جمله معالجات بود، گفتیم چه بود؟ فرمود: تعویذی بود، پس ما آن تعویذ را نوشتیم، و آن تعویذ این است: «اَعُوذُ بِعِزَّهِ اللهِ وَ اَعُوذُ بِقُوَّهِ اللهِ وَ اَعُوذُ بِقُدرَهِ اللهِ وَ اَعُوذُ بِنُورِ اللهِ وَ اَعُوذُ بِعَظَمَهِ (بِعِصمَهِ) اللهِ وَ اَعُوذُ بِجَلاَلِ اللهِ وَ اَعُوذُ بِجَمَالِ اللهِ وَ اَعُوذُ بِبَهَاءِ اللهِ وَ اَعُوذُ بِجَمعِ اللهِ؛ ما گفتیم: «جمع الله» چیست؟ فرمود: «بِکُلِّ اللهِ وَ اَعُوذُ بِعَفوِ اللهِ وَ اَعُوذُ بِغُفرَانِ اللهِ وَ اَعُوذُ بِرَسُولِ اللهِ وَ اَعُوذُ بِالأئِمَّهِ و یک یک ایشان را نام برد.